Dlaczego plakaty to jedna z najpopularniejszych form reklamy?

Niezależnie od tego, jakim budżetem dysponujesz, reklama w formie plakatu zawsze dobrze się sprawdzi. Jest to popularny wyrób poligraficzny, który w estetyczny i czytelny sposób przedstawia wszystko to, co chcesz przekazać klientom. Dlaczego warto inwestować w tego typu produkty graficzne na zamówienie i w jakich branżach się one sprawdzają? Z jakich technologii korzystają drukarnie?

Czemu właśnie plakaty?

Ponieważ mają prostą formę, sporą powierzchnię do zamieszczenia niezbędnych informacji i grafik (w porównaniu choćby z ulotkami) oraz przyciągają wzrok.

Można je przyklejać w wielu miejscach – od przystanków autobusowych, przez szyby i witryny sklepowe, aż po firmowe łazienki i inne przestrzenie wewnętrzne. Poza tym są stosunkowo tanie, zwłaszcza gdy zamawia się większą ilość sztuk u jednego usługodawcy – przekonuje pracownik warszawskiej drukarni Grist99.

Na plakacie możesz umieścić:

  • nazwę i logo firmy,
  • hasło reklamowe,
  • grafikę, zdjęcie i inne elementy sprzyjające identyfikacji wizualnej danej marki,
  • ogólne i szczegółowe informacje na temat produktu i usług,
  • dane kontaktowe,
  • kod QR.

Plakaty służą głównie do promowania różnego typu wydarzeń kulturalnych, ale nie są to ich jedyne możliwości. Równie dobrze można w ten sposób reklamować ofertę szkoleniową, nowy produkt lub po prostu wzbudzić zainteresowanie konkretną marką i zapisać się w ten sposób w świadomości odbiorców.

Dla jakich biznesów?

W zależności od wybranego miejsca przyklejenia reklama ma szansę trafić do odpowiedniej grupy docelowej.

Przykład? Jeśli chcesz wypromować nowy zdrowy napój, zawieś plakat na szybie lokalnej siłowni. A gdy chcesz poinformować o kursach przygotowujących do zawodu kosmetyczki, zadbaj o umieszczenie plakatu w gabinecie urody. Rekrutujesz do zakładu produkcyjnego w danym regionie? Przyklej ogłoszenie wewnątrz autobusu lub w pociągu. Oczywiście wszystko za zgodą właścicieli lokalu lub przewoźnika.

Z plakatów korzystają przedstawiciele branży beauty, szkoleniowej, transportowej, motoryzacyjnej, produkcyjnej, spożywczej i nie tylko. Nie ma tu żadnych ograniczeń.

Druk plakatów – w jakiej technologii?

Plakaty, aby spełniały swoją funkcję i mogły być mocowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, powinny być drukowane wyłącznie na materiałach najwyższej jakości.
U renomowanych dostawców jest możliwość zamówienia plakatów jednostronnych i dwustronnych.

Druk plakatów odbywa się zwykle w technologii offsetowej i cyfrowej, przy czym cena druku spada wraz z nakładem. Opłaca się więc od razu złożyć zamówienie na większą ilość, bo zwykle plakatów brakuje, a rzadko zdarza się nadmiar. Poza tym te, które nie będą naklejone w danym czasie, na pewno przydadzą się w przyszłości.

Którego usługodawcę wybrać? Na pewno takiego, który zapewnia kompleksową obsługę pod kątem projektu i realizacji zlecenia. Zwracaj też uwagę na czas wykonania. Najlepsze firmy finalizują zamówienie w ciągu zaledwie kilku dni roboczych.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *