Nikt już nie wątpi w to, że prawidłowy i atrakcyjny sposób promocji to podstawa w pozyskiwaniu nowych klientów. W tym temacie chodzi nie tylko o reklamę, ale również o formy gratyfikacji. Każdy lubi być doceniany i obdarowywany atrakcyjnymi i praktycznymi przedmiotami. Dlatego wiele firm stawia na gadżety reklamowe, które łączą w sobie zarówno reklamę, jak i prezent. Ich rola w propagowaniu marki jest ogromna.
Rodzaje firmowych gadżetów reklamowych
Wybór możliwości w temacie reklamowych gadżetów jest wyjątkowo duży. Najpopularniejszymi przedmiotami z tej dziedziny ciągle są długopisy, kubki i smycze na klucze. Wszystkie te rzeczy mają nadrukowane logo firmy. Są to przedmioty przydatne i tym samym często używane. Niektóre przedsiębiorstwa, które dysponują większymi środkami na reklamę, oferują swoim pracownikom i kontrahentom eleganckie portfele lub futerały na wizytówki z wytłaczanymi znakami identyfikacyjnymi firmy. Ostatnio często w ten sposób adoptowane są walizki czy praktyczne torby na laptopy.
Profesjonalne firmy poligraficzno-reklamowe, takie jak PATRZ, których profil działalności polega między innymi na umieszczaniu nadruków na gadżetach, często dostają zlecenia na produkcję reklamowych toreb, koszulek, kamizelek, parasoli i innych przedmiotów z tkanin. Tego typu rzeczy są bardzo często używane w życiu codziennym. Torba czy plecak jest codziennie nośnikiem reklamy. A przecież chodzi o to, żeby zobaczyło ją jak najwięcej osób.
Komu i kiedy wręcza się gadżety reklamowe?
Gadżety reklamowe wręczane są zarówno pracownikom firmy, jak i klientom aktualnym oraz tym potencjalnym. Kontrahenci, z którymi kierownictwo firmy spotyka się na szkoleniach, konferencjach, targach i eventach, również otrzymują atrakcyjne upominki. Jest to działanie skierowane nie tylko na uzyskanie dobrej reklamy. Dawanie upominków na pewno ociepla wzajemne kontakty. Klient czuje się doceniony i wyróżniony. Efektem jest to, że chce on wracać do produktu lub usługi takiej firmy.
Jeżeli kierownictwo przedsiębiorstwa zdecyduje się wręczać gadżety reklamowe swoim aktualnymi i przyszłym klientom, to musi ono zadbać, żeby były one nie tylko przydatne, ale również atrakcyjne. Muszą swoją jakością skutecznie konkurować z innymi, zwykłymi przedmiotami codziennego użytku.
Upominek może być również podziękowaniem za dotychczasową współpracę. W takim wypadku przedmiot powinien mieć swoją klasę. Wtedy kontrahent czuje się ważny i doceniony. Dobrze, gdy rodzaj przedmiotu związany jest z działalnością firmy. Dla biura podróży może to być na przykład elegancka walizka.