Wsparcie jakości w firmach przemysłowych – dlaczego warto korzystać z outsourcingu pracowniczego?

Obecna sytuacja na rynku pracy przyprawia o zawrót głowy nawet najbardziej doświadczonych rekruterów z działów HR firm produkcyjnych. Nic dziwnego, w Polsce coraz trudniej zakontraktować specjalistów z branży technicznej oraz pracowników produkcyjnych. Na całe szczęście na rynku istnieją firmy, które specjalizują się w pozyskiwaniu pracowników do tego typu branż.

Czym jest wynajem pracowników/outsourcing pracowniczy?

Według książkowej definicji outsourcing pracowniczy to nic innego jak wydzielenie w strukturach jednej firmy określonych zadań oraz kompetencji i przeniesienie ich do drugiego przedsiębiorstwa, na zasadach określonych w umowie. Tłumacząc to na bardziej przystępny język, outsourcing pracowniczy to po prostu wynajęcie przez jedną firmę pracowników do drugiej firmy w celu wykonywania określonej pracy.

Czym jest kontrola jakości?

Skoro wiemy już czym jest outsourcing pracowniczy, przyjrzyjmy się zagadnieniu kontroli jakości w firmach przemysłowych. Kontrola jakości to czynność polegająca na sprawdzeniu charakterystyk wyprodukowanego wyboru pod kątem możliwości wystąpienia wad oraz zweryfikowanie czy wyrób spełnia wszystkie określone w specyfikacji normy. Upraszczając, kontrola jakości to przede wszystkim sprawdzenie czy wyprodukowany przedmiot nie posiada wad np. w postaci: uszkodzeń (pęknięcie, zarysowanie, wgniecenie), nieprawidłowej struktury (wygięcie, odkształcenie), nieprawidłowego spasowania elementów itd. Kontroli jakości dokonuje wyspecjalizowany personel, który nie jest zaliczany w skład załogi produkcyjnej. Kontrola jakości odbywa się najczęściej za pomocą specjalistycznych narzędzi np. multimetrów, suwmiarek, szczelinomierzy, aparatów rentgenowskich czy szkieł powiększających.

Korzyści płynące z korzystania z outsourcingu kontroli jakości

Outsourcing pracowniczy w kontroli jakości pozwala na osiągniecie wielu korzyści dla firmy produkcyjnej. Tymi korzyściami są przede wszystkim:

  • odciążenie działu HR z trudnych rekrutacji,
  • oszczędność czasu – dział HR nie musi przeprowadzać rozmów o pracę oraz zarządzać grafikiem, księgowość rozlicza jedynie fakturę od firmy zewnętrznej,
  • optymalizacja kosztów firmy – wszystkie działania rozliczane są na podstawie faktur od firmy outsourcującej pracowników,
  • rozłożenie odpowiedzialności – zleceniobiorca często bierze odpowiedzialność za ewentualne reklamacje od klientów zewnętrznych,
  • szkolenia nowych pracowników przeprowadzane przez firmę zewnętrzną,
  • dostęp do zaawansowanych systemów raportujących procesy jakościowe w firmie.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *